субота, 6 грудня 2014 р.

Конспект уроку для 5 класу(2)

Конспект,  уроку  для  5  класу

Тема: «Засоби  виразності  графіки:  характер  і  будова  форм,  пропорцій  та  масштаб  природних  форм,  графічні  засоби  виразності.  Композиція  «Про  що  говорять  дерева?»
Мета: Вчити  правильно  малювати  дерева  різної  форми  згідно  пропорцій,  надавати  композиції  певного  характеру,  закріпити  знання  про  засоби  виразності  графіки,  вдосконалювати  навички  роботи  з  графічними  матеріалами;  розвивати  спостережливість,   творчу  уяву  і  фантазію; виховувати  акуратність  під  час  виконання  роботи,  любов  до  природи  та  мистецтва.
Обладнання:  альбом  для  малювання,  кольорові  олівці, фломастери,  кредки,  гумка.
Вид  діяльності:  робота  на  площині.
Техніка  виконання:  графічними  матеріалами.

                                               Хід  уроку.

I.   Організаційна  частина.

II. Сприймання та  аналіз  естетичних  явищ  в  житті  та  мистецтві.
  Скажіть,  чи  всі  дерева  мають  однаковий  вигляд?(ні)
  Так,  а  чим  вони  відрізняються?(за  формою  і  розміром)
  Вірно.  Вони  відрізняються  за  формою  і  розміром.  А  ще  дерева  є  різної  породи.  Які  ви  знаєте  породи  дерев?(ялина,  сосна,  дуб,  береза,  липа,  ясен,  тополя,  осика,  яблуня,  вишня,  груша,  горіх,  каштан,  горобина,  акація…)
  Ви  часто  буваєте  в  парках,  скверах,  садах  або  й  у  лісі.  Як  ви  думаєте,  дерева  могли  б  вам  про  щось  розповісти,  а  може  ви  інколи  прислухались  до  шепоту  їхнього  листя?(так)
  Хто  скаже,  про що  нам  можуть  розповісти  дерева?(про  те,  яке  засмічене  повітря,  про  те,  які  жорстокі  люди,  про  пташок,  які  залишають  їх,  відлітаючи  на  зиму  в  теплі  краї,  про  тих  пташок,  які  залишаються  на  зиму,  про  шкідників,  які  точать  їхню  кору,  коріння  і  обгризають  їхнє  листя,  про  дерева,  які  ростуть  поряд,  про  холод,  тепло,  весну  і  зиму,  золоту  осінь  та  жарке  літо,  про  вітер,  який  легко  гойдає  їхнє  гілля  або  безжально  ламає  його,  нагинаючи  стовбури,  про  дощ,  який  напуває  їх  та  багато  іншого)
   Як  ви  думає  те,  що  би  вам  могла  розповісти  ялинка?(«Я  пишна  зелена  красуня,  в  моєму  гіллі  люблять  вити  гнізда  пташки.  Вони  ховаються  в  ньому  під  час  негоди  та  небезпеки.  Прикро,  що  над  моїми  сестрами  так  знущаються  люди:  вони нас  вирубують  ще  молодими,  знищують  цілі  ліси  для  своїх  потреб,  а  нові  не  насаджують.»)
  Так,  а  ми  повинні  пам’ятати,  що  потрібно  оберігати  всі  дерева,  бо  вони  є  земними  легенями,  вони  є  нашими  друзями,  бо  дають  нам  тінь  у  спеку,  захист  від  дощу,  смачні  та  корисні  плоди,  а  також  ліки,  утримують  береги  від  руйнування  водою,  вони  є  прихистком  для  птахів  та  інших  тварин…
 
III.  Оголошення  теми  уроку.
  сьогодні  ми  з  вами  будемо  малювати,  про  можуть  говорити  дерева.  А  розмовляти  вони  можуть  не  лише  з  нами,  а  й  між  собою,  з  сонцем,  з  вітром  та  ще  з  кимось  іншим.

IV.Навчально-пізнавальна  і  творча практична  робота.
1.Повторення  вивченого  матеріалу.
   Пригадаємо,  які  ви  знаєте  графічні  матеріали?(олівці,  фломастери, туш,  перо,  кредки,  крейди,  гелеві  та  кулькові  ручки,  пастелі,  вугілля,  а  також  рідше – фарби)
   А  як  називається  вид  образотворчого  мистецтва,  малюнок  якого  виконується  цими  матеріалами?(графіка)
   А  які  ви  знаєте  засоби  графічної  виразності?(крапка,  лінія,  штрих,  пляма,  силует)
– Як  отримати  насиченіший  колір,  малюючи  олівцем?(потрібно  сильніше  натискати)
   Чи  можна  цього  досягти,  малюючи  фломастерами?(ні)
   Як  правильно  розфарбувати  однотонну  ділянку  паперу?(розфарбовувати  її  рівномірно,  з  однаковим  натиском)

2.Розгляд  схем,  малюнків  та  їх  обговорення.
  Погляньте  на  малюнки  з  зображенням  різних  дерев.  Опишіть  кожне  з  них.  Вкажіть  на  їхні  відмінності. 
   Погляньте  на  роботи  учнів  з  минулих  років.

3.Педагогічний  малюнок  на  дошці.
   Зараз  я  покажу  вам,  як  правильно  малювати  дерево  на  прикладі  дуба,  берези  та  ялини.
         Нижня  частина  дерева – стовбур,  а  верхня – крона.  Крона – це  гілля  з  листям,  вона  займає  більшу  частину  дерева.  Дерево  малюється  знизу – вгору,  так,  ніби  воно  росте  на  наших  очах.  Гілочки  теж  малюються,  немов  би  виростають  на  наших  очах:  спочатку  товщі,  ті,  що  від  стовбура,  потім – трохи  тонші,  далі – ще  тонші,  а  потім  і  зовсім  тонкі.  Всі  вони  переважно  тягнуться  до  сонця.  Листя  малюється  різними  способами( показую  готові  роботи).

4.Пояснення  послідовності  виконання малюнка.
1) Уявляємо  собі  майбутню  композицію.
2) Схематично  розміщуємо  малюнок  на  аркуші(легенько  олівцем).
3) Легко,  без  натиску  малюємо  стовбур  дерева.
4) Малюємо  крону(з  листям  чи  без  листя – на  вибір).
5) Домальовуємо  деталі.
6) Розфарбовуємо  стовбур  вертикальними  лініями.
7) Розфарбовуємо  крону.
8) Уточнюємо  малюнок.

4.     Творча  практична  робота.

V.              Аналіз  та  оцінювання  робіт  учнів.
VI.          Підведення  підсумків  уроку.



Немає коментарів:

Дописати коментар